28.04.2019

Recenzie: Blestemul femeii care plânge

Povestea mea legată de La Llorona a început din momentul în care am văzut filmul COCO și am auzit cântecul interpretat de Esmeralda ce era dedicat unei anumite „femei care plânge” (pe care îl găsiți aici), desigur, desenul nu are nicio treabă cu ea, ba chiar ar fi ultimul lucru de care Miguel ar trebui să se ferească. La aproape un an după ce am văzut Coco, am cerut bilete la film cu momentul Esmeraldei în minte, fără să-mi dau seama de traducerea în limba română a titlului. ,,Două bilete la La Llorona”, am spus cu încredere, dar expresia confuză de pe fața tipului de la casă mi-a reamintit că filmul nu se numea așa.

Sunt intrigată de povestea Lloronei încă de când am auzit cântecul din COCO si am cercetat un pic ideea. Filmul însă, surprinde bine legenda, dar nu face decât să desființeze orice așteptare aș fi avut. Nu a fost un horror care să mă sperie, câteva tresăriri așteptate pe aici, pe colo, dar niciodată suficient încât să mă facă să sar din scaun.

Cel mai tensionant moment din film a fost când și-a înecat copii, iar asta m-a întristat mai mult decât să mă sperie, filmul însă, au adăugat faze amuzante pe alocuri, personajul Anei a fost bine conturat, copii bine jucați și scenariul a inclus câteva scene amuzante (incluzând și cele care ar trebui să fie paranormale). Părintele din Anabelle și-a făcut și el apariția, pomenind de păpușă, fără să o implice suficient încât să afecteze acțiunea.

Scena în care Ana stătea în fața Lloronei cu o bâtă de baseball strigând ”how did you get in my house?” mi s-a părut amuzantă, dar și un gest plin de curaj din partea Anei, fiind astfel o dovadă că protagonista noastră e mai puternică decât pare. Pe lângă asta, au mai fost scene precum cea în care La Llorona se arată în umbrelă sau camuflarea ei prin perdele mi s-au părut părut cele mai inteligente scene.

Pentru orice amator de filme horror, filmul ar putea fi considerat bunicel, construit după o rețetă clară pe care am tot văzut-o în universul The Conjuring și care pare să facă filmele ce-l leagă din ce în ce mai previzibile.